Minden megrendelőnek a saját igényei szerint
AZ SGS HUNGÁRIA KFT. 1991 ÓTA MŰKÖDIK MAGYARORSZÁGON. A CÉG AGRI DIVÍZIÓJA SZÉLESKÖRŰ SZOLGÁLTATÁST KÍNÁL ORSZÁGSZERTE. ERRŐL A TEVÉKENYSÉGRŐL KÉRDEZTÜK PRINCZ TAMÁS TIBORT, AZ SGS HUNGÁRIA KFT. MEZŐGAZDASÁG ÜZLETFEJLESZTÉSI VEZETŐJÉT.
– A honlapjukról kiderül, hogy az SGS globális jelenlétével, több mint 18 ágazat számára végez szerteágazó ellenőrzési, vizsgálati, tanúsítási és igazolási tevékenységet. Melyik tevékenységük a legjellemzőbb hazánkban?
– Világszinten is prioritást élveznek az élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos ellenőrzések, melyek az ellátási lánc teljes hosszán végzett vizsgálatok sorát jelentik. Ezen termények, alapanyagok és késztermékek külkereskedelme tette szükségessé, hogy nemzetközi szintéren is ismert, és elismert, független szervezetek biztosítsák az előírt igazolásokat, és tanúsítványokat. Az SGS Csoport globális jelenléte lehetővé teszi ügyfeleink érdekeinek képviseletét a világ bármely országában. Az SGS Hungária Kft. 1991-ben történt megalakulásával váltunk részévé ennek a rendszernek – mely országunk akkori adottságaiból adódóan – szintén a mezőgazdaságra fókuszált.
– Melyik szervezeti egységük végzi a mezőgazdasági szolgáltatásokat?
– Ahogy cégcsoportunknál, úgy hazai szinten is, az AFL – azaz Agriculture, Food and Life – üzletág feladata a felmerülő ügyféligények kielégítése. Ezen belül leginkább az AGRI divízió tevékenysége az, amely a legnagyobb számú megbízást kezeli hazánkban.
– Tekintsük át az AGRI divízió tevékenységéhez kapcsolódó hazai szolgáltatások körét!
– Szakértői csapatunkon keresztül – gyors rendelkezésre állás mellett – biztosítjuk a független, megbízható és pontos, raktár, tárolótér ellenőrzéseket, szigorú szabványok által szabályozott áru feladáskori mintavételezéseket és az ezekhez kapcsolódó akkreditált laboratóriumi vizsgálatokat. Szolgáltatásaink jelentős része helyszíni ellenőrzés, melyet több, mint száz ellenőrünk segítségével hajtunk végre az egyes megbízásokban foglaltak szerint. Büszkék vagyunk rá, hogy lefedve az egész ország területét, képesek vagyunk a megbízás teljesítésének megkezdésére a megrendelést követő napon. A beérkező minták vizsgálata nyíregyházi laboratóriumunkban történik, mely több mint 1200 paraméter vizsgálatára akkreditált. Évi mintegy 400 000 vizsgálatot végez, több mint 60 szakmailag képzett kollégánk segítségével. A kapott eredmények jegyzőkönyvekbe foglalása már a budapesti központunkban történik, összességében tehát mintegy 170 fős operatív létszámmal állunk megbízóink rendelkezésére.
– Fő tevékenységük a minőség-, és mennyiségi ellenőrzések elvégzése, amelyeknek az eredményeit objektíven, függetlenül állapítanak meg és közölnek. Mennyire lehet ezt a szolgáltatást az egyéni igényekhez igazítani?
– Valóban, látszólag kevés mozgásterünk van, mivel nemcsak a mintavételezés, laboratóriumi vizsgálat és adatkezelés történik akkreditált, szabályozott módon, de maga az eredményközlés is szigorú szabályoknak kell, hogy megfeleljen. Ezek bármennyire is furcsa, egymástól mégis jól elkülöníthető folyamatok – úgy térben, mint időben – ezért optimalizálásuk egységenként is értelmezhető. Az egyéni igények kielégítését célzó törekvéseink leginkább abban mutatkoznak meg, hogy ügyfeleink megbízásait a legkülönfélébb módokon és időpontokban is készséggel fogadjuk. Egyéni igény alapján, folyamatos tájékoztatást nyújtunk megbízásaik állásáról napi jelentések formájában. Folyamatos megbízások esetén, megrendelőink részére biztosítjuk az információnyújtást az általuk kért rendszerességgel, sőt, az általuk kért formában és tartalommal. Egyéni igények kielégítését célozza azon törekvésünk is, hogy a megbízásokban időközben beállt változtatásokat rugalmasan kezeljük, a szakmai követelmények és technikai korlátok keretein belül. Itt elsősorban a szállítások időpontváltozása, másik raktár vagy tétel kijelölésére kell gondoljunk, ami számunkra máshol és máskor végzett ellenőrzések megszervezését jelenti. Itt természetesen belső kommunikációnk és adatkezelésünk alkalmassága, ami elsősorban vizsgázik, hiszen már korábban meglévő, rögzített megbízás tartalma és tárgya,
ami változik, a visszavont megbízások nem jellemzők. Nagyszámú megbízás egyidejű kezelése esetén az ilyen változtatások nyomon követése nehézkes, ezért fejlesztéseink során ennek a problematikának nagy figyelmet szentelünk. Ezzel egyidejű célunk, hogy a félreértelmezések esélyét minimálisra csökkentsük, úgy a belső, mint a külső kommunikációink során.
– Fenti változások – ha jól értem – belső folyamataikra irányulnak, mégis érdekelheti a partnereiket, mi változik például a kapcsolatfelvételben?
– Igen, valóban ezek a belső folyamataink fejlesztését jelentik, de mivel ezek mind az ügyfél-elégedettség javulását célozzák, szükségesnek tartottam megemlíteni őket.
Partnereinktől nem várhatjuk el, hogy megbízásaikat a mi rendszerünkben rögzítsék, de felismertük, hogy áttekinthetőbbé kell tennünk az általunk nyújtott szolgáltatások körét számukra. A közeljövőben testre szabottan kívánjuk megjeleníteni ezeket, mely részükre leegyszerűsíti a megrendelés leadását, részünkre pedig egyértelművé teszi azok tartalmának beazonosítását, rögzítését a teljes belső folyamatainkban.
– Vannak egyéb, ugyanezen cél elérését szolgáló intézkedéseik?
– Igen, mivel szervezeti szinten is a megújulás folyamatát éljük. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a környezetünkben és a szervezetünkben zajló külső, és belső változások egy irányba
mutatnak. A változás szükségességének felismerése pillanatában lehetőségünk adódott a koordinátori pozíciót betöltő kollégáimat a mai technikai színvonalra nyitott, fiatal, öntudatos, konstruktív együttműködésre kész személyekből álló csapattá formálni.
– Milyen változásokat hajtottak végre az Agri üzletágban?
– Az AFL üzletág, és ezen belül az AGRI divízió vezetése is átalakult, és az irányítás több területen is tapasztalattal rendelkező, szakmai csapat kezébe került. Kialakításra került egy új ügyfélkapcsolati csatorna is, mely szándékaink szerint jobban biztosítja üzletágunk részére ügyfeleink változó igényeinek felmérését és megértését, a hatékonyabb külső kommunikáció biztosításán felül. Ugyanakkor az ügyfélkapcsolatok erősítése mellett elengedhetetlen a szolgáltatásaink színvonalának folyamatos fejlesztése és javítása, melynek érdekében a digitalizáció lehetőségeit kihasználva új programok és eszközök bevezetésén dolgozunk. Ezen változtatások együttes eredőjeként biztosak vagyunk abban, hogy meg tudunk felelni partnereink egyre nagyobb számú megbízásának, és piacvezető szerepünkhöz méltó színvonalú szolgáltatást tudunk nyújtani számukra a továbbiakban is. Partnereink együttműködésüket kérjük, hogy közösen alakítsuk ki és helyezzük új alapokra ebben a gyorsan változó környezetben együttműködésünk kereteit. Közös munkánk eredményét természetesen új ügyfeleink is maradéktalanul élvezhetik majd.
Forrás: Agrárium 2020/12